Συμβουλές για ένα επιτυχημένο μάρκετινγκ περιεχομένου

Συμβουλές για ένα επιτυχημένο μάρκετινγκ περιεχομένου

Μικρές αλλά ουσιαστικές και χρήσιμες συμβουλές για ένα επιτυχημένο μάρκετινγκ περιεχομένου ή, αλλιώς, content marketing. Πώς μπορείτε να εξασφαλίσετε ένα αποτελεσματικό content marketing, που θα σας βοηθήσει να πραγματοποιήσετε τους στόχους σας;

Αρχικά, για να δώσουμε σε γενικές γραμμές τον ορισμό, πρέπει να αναφέρουμε πως το μάρκετινγκ περιεχομένου – content marketing – είναι μία στρατηγική προσέγγιση μάρκετινγκ που εστιάζει στη δημιουργία και τη διανομή πολύτιμου, σχετικού και συνεπούς περιεχομένου για να προσελκύσει και να διατηρήσει ένα σαφώς καθορισμένο κοινό και, τελικά, να οδηγήσει σε κερδοφόρα δράση πελατών, δηλαδή στην πώληση κάποιου προϊόντος ή υπηρεσίας.

Το μάρκετινγκ περιεχομένου χρησιμοποιείται από κορυφαία brands και οργανισμούς, συμπεριλαμβανομένων των P&G, Microsoft, Cisco Systems κ.λπ., αλλά και από μικρές επιχειρήσεις και καταστήματα του ενός ατόμου σε όλο τον κόσμο. Αυτό συμβαίνει, πολύ απλά, επειδή είναι αποτελεσματικό. Ανεξάρτητα από τον τύπο τακτικής μάρκετινγκ που χρησιμοποιείτε, το μάρκετινγκ περιεχομένου πρέπει να αποτελεί μέρος της διαδικασίας σας και όχι κάτι ξεχωριστό. Πώς μπορείτε όμως να εξασφαλίσετε ένα αποτελεσματικό content marketing, που θα σας βοηθήσει να πραγματοποιήσετε τους στόχους σας;

Συμβουλές για ένα επιτυχημένο μάρκετινγκ περιεχομένου

Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στα τρία στάδια της αγοραστικής συμπεριφοράς του καταναλωτή: επίγνωση, αξιολόγηση και αγορά. Θα σας βοηθήσει να καταλάβετε καλύτερα τι είναι αυτό που παρακινεί τους αγοραστές. Το τέταρτο και πολύ σημαντικό στάδιο που έρχεται να προστεθεί σε αυτή τη διαδικασία είναι η «απόλαυση», το οποίο ουσιαστικά μεταφράζεται ως η αφοσίωση του πελάτη στην επωνυμία σας. Αλληλεπιδράστε με το κοινό σας ώστε να αντιληφθούν την αξία που τους δίνετε και να δημιουργήσετε μία δυνατή πελατειακή βάση.

Αναλύστε τα δεδομένα σας ώστε να μπορέσετε να αξιολογήσετε το περιεχόμενό σας. Δεν αρκεί απλά να γράφετε κάποια άρθρα το μήνα ή να περνάτε συγκεκριμένες ώρες στο Facebook κ.λπ. Πρέπει να παρακολουθείτε σχολαστικά και να μετατρέπετε σε νούμερα, δηλαδή σε πραγματικές πωλήσεις, πόσο ακριβώς σας έχουν ωφελήσει όλα αυτά. Μέσα από αυτή την ανάλυση έχετε τη δυνατότητα να αξιολογήσετε τι πρέπει να βελτιωθεί, ποιες εφαρμογές και πλατφόρμες αποδίδουν καλύτερα, ποια είναι η καλύτερη χρήση του χρόνου και των πόρων σε σχέση με τη μετατροπή (πωλήσεις) και πώς συνδυάζονται όλα αυτά;

Δημιουργήστε ένα σχέδιο που θα σας βοηθήσει να καθοδηγήσετε τη στρατηγική σας μέσα σ’ ένα συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο.

Σκεφτείτε ποια διαφημιστικά «κανάλια» ταιριάζουν περισσότερο στη στρατηγική πωλήσεών σας κατά τη διάρκεια του επόμενου μήνα και αξιοποιήστε τα. Αξιολογήστε και αξιοποιήστε τις δημόσιες σχέσεις – πολύ σημαντικές στις μέρες μας. Αφήστε κάποια «κενά» σημεία ώστε να επωφεληθείτε – αν χρειαστεί – από απρόβλεπτα συμβάντα ή δημοφιλή θέματα που μπορεί να προκύψουν και για τα οποία θα χρειαστεί να δημιουργήσετε περιεχόμενο τελευταία στιγμή.

Αναπτύξτε το περιεχόμενό σας με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορείτε να το ξαναχρησιμοποιήσετε σε διαφορετικά «κανάλια» και με διαφορετικούς σκοπούς. Με αυτό τον τρόπο θα εξοικονομήσετε χρόνο και πόρους. Οτιδήποτε παρέχει έναν εύκολο τρόπο για εσάς και το κοινό σας να διευρύνετε τη διανομή μιας υπάρχουσας ανάρτησης είναι χρυσός.

Τέλος, είναι εξαιρετικά σημαντικό να διατηρείτε πάντα μία φρέσκια νοοτροπία. Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά ενός καλού επαγγελματία στο μάρκετινγκ περιεχομένου είναι η ικανότητα συνεχούς επίλυσης προβλημάτων και εκμάθησης νέων πραγμάτων. Χρειάζεται κάποια υπομονή, δημιουργικότητα και αναλυτική προοπτική. Αν και μια αποτελεσματική στρατηγική απαιτεί αναλυτική σκέψη, δεν είναι σε καμία περίπτωση απόλυτη και «στεγνή», αφήνει περιθώρια για μεγάλη δημιουργικότητα και, σε κάποιο βαθμό τουλάχιστον, πειραματισμό.

Πηγές: contentmarketinginstitute.com, digitalmarketinginstitute.com