Τι είναι τα Δελτία Τύπου και ποια η χρησιμότητά τους;

Τι είναι τα Δελτία Τύπου και ποια η χρησιμότητά τους;

Τι είναι τα Δελτία Τύπου και ποια η χρησιμότητά τους; Γιατί θα πρέπει μία επιχείρηση να επενδύσει σε αυτά;

Ο όρος Δελτίο Τύπου είναι καθαρά δημοσιογραφικός. Θα έχετε παρατηρήσει πως όταν, για παράδειγμα, η Πυροσβεστική βρίσκεται σε μία σημαντική επιχείρηση κατάσβεσης ενημερώνει με δελτία Τύπου τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης για την εξέλιξή της. Τα δελτία Τύπου είναι αυτό που λέει και το όνομά τους, δελτία για την ενημέρωση του Τύπου και, κατ’ επέκταση, των πολιτών.

Τι είναι τα Δελτία Τύπου και ποια η χρησιμότητά τους;

Η χρησιμότητα των Δελτίων Τύπου είναι κατά κύριο λόγο η πληροφόρηση των Μ.Μ.Ε. Με τη βοήθειά τους μπορούμε να δώσουμε πληροφορίες σχετικά με την εργασία μας, το έργο μας, την εξέλιξη μίας υπόθεσης κ.ά. Τα περισσότερα δελτία Τύπου στέλνονται μέσω email στα M.M.E. Συνήθως, τα κοιτάζει κάποιος από τη σύνταξη ή ο αρχισυντάκτης και αν ενδιαφέρεται, τα στέλνει στον κατάλληλο ρεπόρτερ/δημοσιογράφο.

Οι γνώστες των δημοσίων σχέσεων στέλνουν τα δελτία Τύπου απευθείας στους κατάλληλους δημοσιογράφους που πιθανότατα τους ενδιαφέρει το θέμα. Αυτό, βέβαια, δε σημαίνει απαραίτητα και πως το δελτίο Τύπου θα δημοσιευθεί τελικά από τον δημοσιογράφο.

Πότε ένα δελτίο Τύπου θεωρείται καλό;

Το μεγαλύτερο πρόβλημα των συντακτών και των δημοσιογράφων είναι συνήθως η σύνταξη των δελτίων. Ο δημοσιογραφικός χρόνος όπως γνωρίζουμε είναι περιορισμένος και λίγοι θα ασχοληθούν με ένα δελτίο που δεν είναι γραμμένο σωστά και η σύνταξή του δε βγάζει νόημα.

Για να χρησιμοποιηθεί ένα δελτίο Τύπου θα πρέπει να είναι ελκυστικό, απλό και με καλή σύνταξη και ορθογραφία.

Το δελτίο, για να τραβήξει το ενδιαφέρον κάποιου συντάκτη και να προχωρήσει σε δημοσίευση, θα πρέπει να έχει ενδιαφέρον και προσεγμένο περιεχόμενο. Ένα κείμενο σύντομο, καλογραμμένο και «on the spot», δηλαδή μέσα στο θέμα. Το κείμενο του δελτίου Τύπου έχει πολλά κοινά με το διαφημιστικό. Θα πρέπει, κατά τη σύνταξή του, να ξέρουμε από την αρχή τι θέλουμε να «πουλήσουμε».

Ένα άλλο μεγάλο κεφαλαίο σχετικά με τα δελτία Τύπου είναι οι φωτογραφίες. Τα περισσότερα δελτία συνοδεύονται από λάθος φωτογραφίες ή, ακόμα χειρότερα, μη προσεγμένες. Μία λάθος φωτογραφία μπορεί να μας στοιχίσει τη δημοσίευση του δελτίου, καθώς ένα κείμενο δε γίνεται να δημοσιευτεί μόνο του.

 Γιατί θα πρέπει μία επιχείρηση να επενδύσει στα δελτία Τύπου;

Τα δελτία Τύπου, εκτός από τα ενημερωτικά, λειτουργούν ως ένας εναλλακτικός τρόπος διαφήμισης. Για παράδειγμα, ένα ρεστοράν με ινδικό φαγητό ανοίγει στο κέντρο της πόλης. Στέλνοντας τα κατάλληλα δελτία Τύπου στους κατάλληλους ανθρώπους, μπορεί να κερδίσουμε ένα άρθρο για το μαγαζί μας, μία συνέντευξη με τον ιδιοκτήτη ή ακόμα και μία κριτική από κάποιον δημοσιογράφο. Αν πετύχουμε να μας δημοσίευση κάποιο Μ.Μ.Ε., μπορεί και να μας ζητήσει κάποιο άλλο και μέσα από αυτή τη διαδικασία να αποκτήσουμε μεγαλύτερη απήχηση στο κοινό.

Συνοψίζοντας, ένα προσεγμένο δελτίο Τύπου μπορεί να δώσει μία αναγνωρισιμότητα στην επιχείρηση/ιδέα/τέχνη μας μέσω των Μ.Μ.Ε., ενώ σε αντίθετη περίπτωση ένα αδιάφορο δελτίο μάλλον δεν θα δημοσιευτεί ποτέ.